جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

رهبر قنبری با تأکید بر اینکه اگر فیلم سینمایی «برمودا» در شرایط بهتری اکران می شد به طور قطع با فروش بیشتری مواجه بود گفت: این فیلم با عجله اکران شد و عدم برنامه‌ریزی صحیح در اکران به فروش فیلم سینمایی «برمودا» لطمه وارد کرد.

رهبر قنبری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: فیلم سینمایی «برمودا» پیش از شروع ماه محرم بدون برنامه‌ریزی با عجله اکران شد و با شروع این ماه از آنجا که «برمودا» یک فیلم کمدی است اکران این فیلم متوقف شد و متأسفانه این توقف و اکران دوباره که وقفه‌ای در اکران منظم این فیلم ایجاد کرد به فیلم سینمایی «برمودا» در گیشه آسیبی جدی زد. من  اکران  نشدن یک فیلم در ایام سوگواری امام حسین (ع) را درک می‌کنم اما سوال من این است که چرا یک فیلم کمدی چند روز مانده به ماه محرم اکران می‌شود؟

«برمودا» از فقدان برنامه‌ریزی صحیح در اکران ضربه خورد |  چرا یک فیلم کمدی چند روز مانده به ماه محرم اکران می‌شود؟

قنبری تصریح کرد: تا امروز اکثر آثاری که ساخته‌ام آثاری جدی بوده‌اند و «برمودا» که اولین فیلم کمدی من است نیز اثری جدی به حساب می‌آید چرا که «برمودا» در دل خود مفهومی مهم را منتقل می‌کند و در عین حال که مفهومی مهم دارد می‌تواند مخاطبان خود را بخنداند. به طور قطع اگر در شرایط خوبی این فیلم اکران میشد، «برمودا» با فروش بسیار بیشتری مواجه بود اما متأسفانه سیاست‌های غلط تا امروز لطمه‌ای جدی به میزان فروش این فیلم وارد کرده‌ است.

وی افزود: طی این روزها با بازخوردهای بسیار خوبی مواجه بودم و اگر شرایط نامساعد اکران را در نظر بگیریم، می‌توان استقبال مخاطبان از فیلم «برمودا» را بسیار عالی دانست. با وجود اینکه شاید در کارنامه‌ام به عنوان کارگردان اثری کمدی دیده نمی‌شود باید بگویم که این ژانر را به خوبی می‌شناسم و می‌توانم فیلمسازی طناز باشم. من در دیگر فیلم‌های جدی‌ام نیز موقعیت‌های طنز بسیاری خلق می‌کردم که می‌دیدم مردم در سینما در این موقعیت‌ها می‌خندیدند. برای من مهم این است که فیلم کمدی‌ام همانند اکثر آثار کمدی حال حاضر اثری مبتذل و بی‌محتوا نباشد. همانطور که اشاره کردم،«برمودا» یک فیلم کمدی جدی است که شوخی‌ها و طنازی‌هایش بسیار مودب است.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: سال‌ها پیش قصد ساخت یک فیلم کمدی داشتم و نگارش فیلمنامه‌اش را نیز به پایان رساندم اما تا امروز مجوز ساخت این فیلم کمدی صادر نشده است. متأسفانه به نظر می‌رسد که مسئولان نگاهی ساده به سینمای کمدی دارند و قصد دارند در این حوزه فیلم‌هایی ساخته شود که فقط خنده‌دار بوده و خنثی باشند. فیلمی که سال‌هاست قصد ساخت آن را دارم یک موضوع اجتماعی دارد که می‌تواند برای همه مخاطبان جذاب باشد و امیدوارم روزی مجوز ساخت این فیلم سینمایی صادر شده و بتوانم آن فیلم را نیز بسازم.

«برمودا» از فقدان برنامه‌ریزی صحیح در اکران ضربه خورد |  چرا یک فیلم کمدی چند روز مانده به ماه محرم اکران می‌شود؟

کارگردان فیلم سینمایی «فصل بلوغ» تأکید کرد: امیدوارم صدمه‌ای که به این فیلم وارد شده را مسئولان درک کنند و به ما مهلت بیشتری برای دیده شدن «برمودا» بدهند. ما این فیلم را بدون تبلیغات و آمادگی روی پرده سینما بردیم و به طور قطع برای تبلیغات بیشتر به وقت نیاز داریم که وقفه ایجاد شده کار ما را سخت‌تر کرد و ما باید زمان بیشتری برای دیده شدن و فروش این فیلم در اختیار داشته باشیم. متأسفانه بلبشوی بسیاری در سیاست‌های اکران وجود دارد که باید هر چه زودتر این وضعیت ساماندهی شود و دیگر شاهد قربانی شدن فیلم‌های سینمایی نباشیم.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار